Spring naar hoofd-inhoud

Dirigent

Eric Provoost begon zijn muzikale carrière op 9-jarige leeftijd als klarinettist bij de Koninklijke Harmonie St. Cecilia uit Kloosterzande. Na het behalen van zijn d-diploma aan de Zeeuwse muziekschool heeft hij besloten de stap te maken naar het professionele circuit en is klarinet gaan studeren aan het conservatorium te Tilburg. Tijdens en na zijn studie aan het conservatorium heeft hij als klarinetdocent lesgegeven bij onder andere de Zeeuwse muziekschool en diverse muziekverenigingen. Enkele jaren later, na de terugkeer vanuit het Tilburgse naar Hulst, volgde de stap naar het voortgezet onderwijs. Momenteel is hij verbonden als docent muziek aan het Lodewijk College in Terneuzen en aan het Reynaertcollege te Hulst. Na aan aantal jaren gespeeld te hebben in diverse orkesten en ensembles heeft Eric zich steeds meer toegelegd op het dirigeren. Iets wat een echte passie geworden is. Als dirigent is hij verbonden aan Muziekvereniging Breskens Groede, Groede Schoondijke, Harmonie Voorwaarts uit Koudekerke en de Koninklijke harmonie St. Cecilia uit Kloosterzande.